Crònica 1ª Jornada DHF: INEF Barcelona, primer líder - Club Esportiu INEF Barcelona

13 Gen

Crònica 1ª Jornada DHF: INEF Barcelona, primer líder

INEF Barcelona s'ha convertit en el primer líder de la Divisió d'Honor Femenina 2015-2016 després de guanyar a XV Sanse Scrum al Teresa Boyal per 5-37, on van anotar sis assajos que els fan estar al capdemunt de la classificació per sobre dels altres que van aconseguir victòries amb bonus.

El Pozuelo, segon, va imposar-se 25-0 a la Vall de les Canyes al GEiEG, sumant 5 assaigs sense transformar i sense cedir ni un sol punt. CRAT Universidade da Coruña tampoc ha cedit cap punt en la seva estrena davant XV Hortaleza aconseguint la seva primera victòria per 0-22, que les ha permès posar-se terceres. CR Majadahonda s'ha col·locat en quarta posició gràcies a la seva victòria per la mínima, 17-18, davant de les finalistes de l'any passat Getxo Artea en Fadura.

Comencem el repàs a la primera jornada precisament pel partit més igualat, almenys pel resultat final, el que ha enfrontat a Fadura a Getxo Artea i CR Majadahonda, on les jugadores de Raúl García Lázaro han aconseguit endur-se una importantíssima victòria en un dels camps més complicats de la competició i que les serveix per col·locar-se quartes. Tot i la igualtat inicial, on cap dels dos equips aconseguia distanciar-se en el marcador, al tall del minut 50 les majariegas començarien a imposar davant i això les faria gaudir de més possessions. Fruit d'aquest domini arribarien les seves dues anotacions al minut 52 i 72, els dos de davant, que acabarien per donar el triomf a Majadahonda. A l'última jugada del partit Isabel Rodríguez aconseguia l'assaig que donava el punt bonus defensiu a les locals.

A la mateixa hora, 11:30, XV Sanse Scrum rebia INEF Barcelona, ??un dels equips favorits per ficar-se a playoff i disputar la Lliga. Les catalanes, que gràcies als sis assajos aconseguits s'han posat líders, no van donar opcions a les de San Sebastian dels Reis i van començar manant des del primer moment. A l'últim minut del partit les madrilenyes aconseguien l'assaig de l'honra per mitjà del seu agost Patricia Rodríguez per deixar el marcador en el definitiu 5-37.

Mitja hora més tard començava a La Vall de les Canyes l'estrena de la Lliga de l'Olímpic de Pozuelo i el GEiEG, on les locals s'han imposat amb autoritat i han aconseguit un total de 5 assaigs que les han valgut per col·locar-se segones empatades a punts amb INEF i CRAT.

I tancaven la jornada les recent ascendides, XV Hortaleza, i les vigents campiones de Lliga, CRAT Universidade da Coruña, que arribava al Teresa Boyal amb la missió de no deixar-se sorprendre per les dragones i augmentar la seva ratxa de vuit partits consecutius sense perdre. I així va ser, només començar el partit, en el minut 2 les gallegues aconseguien un assaig que les donava tranquil·litat per afrontar la resta del partit. A la primera part el CRAT aconseguiria dos assajos més i el bonus ofensiu ho aconseguirien només començar la segona part, en el 46, moment en el qual no es mouria més el marcador.

Fotos: Ernesto Aradilla

Font: Federació Espanyola Rugby