Fundador - Club Esportiu INEF Barcelona

Jose Antonio Sancha

El Dr. José Antonio Sancha de Prada va nèixer al 1938 a Tarragona.

Fou campió d’Espanya amb el Club Natació Barcelona (1963) i formà part de la selecció espanyola (1958-72). Membre fundador de la secció de rugbi del Club Esportiu Universitari (1961), fou l'introductor del rugbi com a assignatura obligatòria en el currículum de l'INEFC de Barcelona (1976) i va inspirar en el mateix centre la creació del primer equip femení d'Espanya (1978), del qual fou president en l'etapa en què conquerí diversos Campionats d’Espanya (2004, 2005, 2006, 2008-11). Presidí també la Federació Catalana (1984-88), fou vicepresident en dues etapes de la Federació Espanyola (1977-85 i 2001-09) i presidí el Rugby Club L’Hospitalet (2000-08). Guardonat com a jugador amb la medalla de bronze de la Real Federación Española al mèrit del rugbi (1961), medalla al Mèrit Esportiu Universitat de Barcelona (1999) i guardó al mèrit esportiu Universitat de Lleida. Fundador del Club Rugby INEF de Lleida (1984). Fou nomenat cavaller del Reial Orde del Mèrit Esportiu, categoria de plata (2008). La seva samarreta amb el número '9' estava exposada a la sala de trofeus del mític Cardiff Arms Park.

Metge dels Jocs Mediterranis de Iugoslàvia (1979) i Casablanca (1983) i metge de la Federació Espanyola de Voleibol. Redactor de capítols de medicina de l'esport a l'Enciclopèdia Espasa. Coautor de diversos llibres i obres col·lectives sobre l'exercici i la salut. Professor d'esports del Liceu Francès de Barcelona.

Professor titular de rugbi i de tècniques de rehabilitació motriu de l'INEFC de Barcelona (1976), dirigí l'INEF de Catalunya (1988-2000). Doctor Honoris Causa per la Universitat de Kiev (1966) i membre numerari de l'Acadèmia Pere I de les Ciències i les Arts de Sant Petersburg (1994). Actualment és president Honorari del Club Esportiu INEF Barcelona i Membre del Consell Rector de INEF de Catalunya.

Page Copyright Support Recommends

Chikane RapporteringsideDin konto vil blive deaktiveret. rsagen er at nogen har rapporteret at denne side overtrder ophavsretten.Hvis du...