enfrdees

Fundador: Dr. José Antonio Sancha - Club Esportiu INEF Barcelona

Jose Antonio Sancha

Jugador internacional des del 1960 fins el 1971. Campió d'Espanya i Campió de Catalunya. Fundador de la selecció de rugby del Club Esportiu Universitari. Fundador del Rugby Badalona. Fundador del Rugby INEF.Introductor del rugby com assignatura obligatòria a l'INEF de Barcelona. Fundador del Club Esportiu INEF de Barcelona el 1976 i president fins el 2009. Va constituir el 1978 el primer equip de rugby femení d'Espanya.

Fundador del Club Rugby INEF de Lleida.

Acadèmic numerari de l'Acadèmia de les Ciències i les Arts de Rússia. Professor d'esports del Liceu Francès de Barcelona. Professor titular de rugby i de tècniques de rehabilitació motriu de l'INEFC de Barcelona.

Vicepresident de la Federació Espanyola de Rugby des del 1977 fins el 1985. També de la Federació Catalana des del 1984 al 1988 i des del 2004.

Director de l'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya del 1988 al 2000.

Redactor de capítols de medicina de l'esport a l'Enciclopèdia Espasa. Coautor dels llibres "Blanco y Formación de la salud" i "Deporte con sentido". Metge dels Jocs Mediterranis de Iugoslàvia i Casablanca. Metge de la Federació Espanyola de Voleibol.

Actualment és vicepresident de la Federació Espanyola de Rugby. President del Rugby d'Hospitalet. President Honorari del Rugby INEF. Membre del Consell Rector de INEF de Catalunya. President Honorari del CE INEF Barcelona.