enfrdees

Secció INEF Gimnàstica - Club Esportiu INEF Barcelona

Secció INEF Gimnàstica

La Secció de Gimnàstica Artística ha estat formada per més de 30 gimnastes habitualment, en edats compreses entre els 6 i els 17 anys. Treballem les dues modalitats existents:

GAF: gimnastes dividides en dos grups segons edat i el nivell competitiu.

GAM: gimnastes dividits en dos grups segons l’edat i nivell competitiu.

Nivell competitiu:

Realitzem aquelles competicions que organitza la Federació Catalana de Gimnàstica, és a dir, les diferents Fases de la Copa Catalana. Segons el nivell tècnic les gimnastes poden sortir a competir a:

• Promoció
  • Base o Nivells
  • Via Olímpica

Resultats competitius:

Les competicions es realitzen normalment de febrer a juny de la temporada en curs. Hi ha 3 fases de Copa Catalana, la Final, el Campionat de Catalunya i el Campionat d’Espanya per aquells i aquelles gimnastes de Nivells i Via Olímpica que s’hagin classificat.

Aparells per a cada modalitat:

Segons la modalitat, els gimnastes han de treballar uns aparells diferents (4 aparells en femenina i 6 en masculina). Per a cada aparell han d’aprendre a realitzar un gran nombre d’elements tècnics, i cada element comporta un gran nombre d’habilitats motrius.

Per aquesta raó hem de valorar la dificultat i complexitat d’aquest esport, que a la vegada nodreix d’una riquesa motriu a l’esportista inigualable a un altre esport.