Catalunya, amb 7 osses, perd el Campionat Autonòmic contra Madrid per 22 a 14 - Club Esportiu INEF Barcelona

04 Des

Catalunya, amb 7 osses, perd el Campionat Autonòmic contra Madrid per 22 a 14

La selecció catalana femenina, amb 7 osses a les seves files, no va poder recuperar el títol del Campionat Autonòmic ahir a València. Al camp del Riu Túria, les noies de Carlos Juidías i Aroa González van pagar una mala primera meitat i perdien novament la final contra Madrid. La selecció catalana va fer curt en la remuntada i va perdre la final del Campionat Autonòmic davant Madrid (22 a 14).

La segona part no va ser suficient

La derrota va ser, sobretot, a conseqüència d’una primera meitat nefasta. La selecció de Madrid, sense oferir un rugby brillant, era capaç de conservar la pilota amb un joc de davantera senzill però compactat. Superiors en les melés i ens els rucks tant ofensius com defensius, les forwards castellanes van amargar el duel a les catalanes, privant-les de pilotes i molestant en cada punt de contacte.

Tot i el monopoli de la possessió, Madrid va tenir problemes per crear perill real, avançant-se aviat amb un cop de càstig de Marina Galán i treient petroli de dues errades catalanes per anotar dos assajos, de Victoria Sarabia al minut 20 i Blanca Die al 29. Així, les concessions de les quadribarrades i la mala primera meitat costaven a Catalunya marxar al descans 17 a 0 per sota.

La represa va arribar amb pitjors notícies encara, doncs al minut 42 Amanda Prado semblava sentenciar amb un altre assaig que dibuixava un preocupant 22 a 0 al marcador. Però enlloc d’enfonsar-se i abaixar els braços, les del Principat van aixecar el cap.

Treient l’esperit que els havia donat les victòries anteriors en les segones parts, les de Juidías van espolsar-se les frustracions per fer un pas endavant. Aconseguint, intermitentment, trenar bones jugades, Catalunya va entrar de nou en el partit amb els assajos de Mireia Garcia i Laia Azorín, que apropaven les catalanes fins el 22 a 14 amb 20 minuts encara per jugar-se.

Tancant en el darrer quart d’enfrontament Madrid al seu camp, les catalanes no van saber finalitzar les jugades de perill que creaven. Una mala passada, una errada en la presa de decisió o la precipitació van impedir que Catalunya aconseguís els punts necessaris per guanyar la final i veien com per segon any consecutiu Madrid aixecava el títol del Campionat Autonòmic.

Galícia aconsegueix l’ascens

De cara a la temporada que ve hi haurà canvis a la màxima categoria del Campionat Autonòmic, doncs la selecció de Galícia va derrotar les Balears 0 a 27 en la final el Campionat “B” i aconseguia l’ascens de lliga. Les gallegues tornen a la principal competició en detriment de València, que va perdre 12 a 34 a casa davant Castella i Lleó en el matx per evitar el descens.

Acta del partit

Font: Rugby.cat