Crònica de la 1ª jornada de la Lliga de Tamborí - Club Esportiu INEF Barcelona

02 Des

Crònica de la 1ª jornada de la Lliga de Tamborí

El vigent campió de la competició, BTC1, comença la defensa del títol amb contundència. Farola dóna un cop sobre la taula en superar a INEF1, que inicia el torneig amb dues derrotes . A la lliga femenina, BTC1, Farola i CET Maresme1 no fallen a l’espera que debutin en la propera jornada les vigents campiones, INEF.

S’ha fet esperar, però finalment el passat diumenge 29 de novembre al Pavelló Firal de Vilafranca, es va donar el tret de sortida a la 7a Lliga Catalana de Tamborí. Després d’unes setmanes d’incertesa, la primera jornada de la competició es va poder celebrar amb total normalitat a les instal·lacions de la capital de l’Alt Penedès, on es van poder veure les primeres sorpreses de la competició i les primeres pistes de quin pot ser el devenir de la Lliga en aquesta nova temporada.

En la competició masculina, el vigent campió, BTC1, va iniciar la defensa del títol amb solvència i demostrant que estan amb ganes i ambició per revalidar l’èxit aconseguit la temporada passada. L’equip barceloní va aconseguir dues contundents victòries enfront l’AT Garraf (11-5) i l’IES Balmes (11-1). També aconseguiria sumar dues victòries l’equip de la Farola-Estrella1, que en un dels duels més destacats del dia superaria a un desconegut INEF1 (11-7) i, posteriorment, faria lo propi enfront CET Maresme1 (11-6). Dues victòries que demostren que aquest any l’equip faroler vol tornar a lluitar per un títol que en els últims anys se li està resistint. També sumarien un ple de triomfs en la jornada inaugural els equips de Sant Iscle i Farola-Estrella2. El vigent campió de la Lliga Plata superava a INEF2 (11-3) i CET Maresme2 (11-6), mentre que el segon equip faroler superava a l’IES Balmes (11-7) i a INEF2 (11-4).

La gran sorpresa de la jornada la donaria l’equip d’INEF1. L’actual sots campió de la Lliga arrancava la temporada amb dues derrotes després d’afegir a la primera ensopegada enfront el Farola, una nova desfeta enfront l’equip de BTC2. Els verd i negres, amb un joc irregular i poc consistent, es troben després de la primera jornada en una situació que els deixa en una insòlita 8a posició i amb poc marge de maniobra. Per sobre seu, a més dels quatre equips esmentats anteriorment, es troben també l’AT Garraf –que tot i perdre enfront el campió, aconseguiria una victòria èpica enfront BTC2 en el partit més emocionant de la jornada (11-10) i una segon triomf més senzill i còmode davant l’IES Balmes (11-6)–; l’equip de BTC2 –que tot i la derrota en el primer partit va sumar 1 punt i després va arrodonir la jornada amb la victòria enfront INEF1–; i l’equip de CET Maresme 1 –que sumaria un contundent triomf enfront CET Maresme2 (11-1)–.

A la part baixa de la taula de classificació acabarien, juntament amb INEF1, els tres equips més novells de la competició: CET Maresme2, INEF2 i IES Balmes. A pesar de no poder començar amb els resultats desitjats, els tres equips més novells de la Lliga van demostrar la seva ambició i la seva competitivitat, deixant veure que ens trobem davant tres equips que aniran creixent a mesura que avanci la competició i sumin experiència en els partits.

Pel que fa a la Lliga Femenina, la primera jornada de competició va deixar entreveure que, un any més, BTC1 i Farola seran els grans candidats a acabar amb l’hegemonia d’INEF en aquesta categoria. A falta del debut de les campiones en la propera jornada, l’equip barceloní i l’equip faroler van sumar dos triomfs que serveixen per posar pressió a les noies verd i negres des del primer instant. BTC1 sumaria dos contundents victòries enfront BTC2 (11-2) i CET Maresme2 (11-0), mentre que Farola guanyaria amb facilitat davant CET Maresme2 (11-2), però suaria de valent per derrotar a un bon Vilafranca que per moments va posar contra les cordes a l’equip daurat i blau (11-8). També sumaria dues victòries l’equip de CET Maresme1 (11-3 davant Vilafranca i 11-6 davant BTC2), que de moment aguanta la tirada de les grans potències del tamborí català femení. Caldrà veure com evolucionen els equips en la competició durant les properes jornades, com inicien la defensa del títol les vigents campiones i quin paper realitzarà la nova incorporació a la Lliga Femenina, l’equip de Torrelles, el qual veurem debutar en el pròxim cap de setmana de competició.

La Lliga Catalana tant masculina com femenina tornarà el diumenge 13 de Desembre al pavelló esportiu de Vallbona d’Anoia amb partits de màxima exigència en ambdues categories i que serviran per seguir definint la classificació de la primera fase de cara a les posteriors Lligues Or i Plata.

Font: Edu Bosch, Inef - comunicació Federació Catalana de Tamborí.