L’INEF femení prèn avantatge a la Lliga Catalana de Tamborí - Club Esportiu INEF Barcelona

05 Maig

L’INEF femení prèn avantatge a la Lliga Catalana de Tamborí

L'INEF Tamborí va ser el gran triunfador de la 9ª jornada de la Lliga Catalana de Tamborí Indoor que va tenir lloc aquest cap de setmana a Alella. Els sis punts aconseguits davant Farola i BTC, el deixen líder en solitari. BTC s’assegura la segona plaça. Sant Iscle guanya a Vilafranca i el BTC 2 millora però encara no aconsegueix sumar.

La jornada començava ben d’hora, ben d’hora al Poliesportiu Municipal d’Alella. El primer partit posava a prova les jugadores de l’INEF que tenien la jornada més complicada de la temporada havent de jugar primer amb Farola (terceres a la classificació) i BTC (segones). Des del xiulet inicial de Ferran Badia, les noies de l’INEF es van mostrar més despertes i van imposar el ritme del partit, joc rera joc, sense donar cap opció a les “faroleres” que tot i intentar-ho evitar, amb aquesta derrota perdien el partit i l’últim tren per quedar segones de la Lliga (11 a 3).

En el segon partit el BTC també demostrava que arribava amb un òptim moment de forma després d’escombrar de la pista per 11 a 0 a les jugadores de Sant Iscle de Vallalta.

Més tard arribava el partit entre Vilafranca (Herena Coma – central-, Irene Redón – ala dreta – i Claudia Millán –ala esquerra) i BTC 2 (Alicia Díaz – central-, Núria Pérez – ala dreta-; Cristina Garcia – ala esquerra-, i Eli Castro); un partit que es preveia amb victòria per les jugadores de verd i negre i així va ser, tot i que l’equip entrenat per Jordi González està millorant el joc jornada a jornada i cada vegada comet menys errors (11 a 4).

El partit de la jornada era el que enfrontava INEF amb BTC; i ho era per molts motius; principalment perquè els dos equips estaven al capdamunt de la taula empatats amb 31 punts i a falta de 2 partits per acabar la Lliga, l’equip que guanyés el partit es convertiria en el que tenia més números per guanyar-la.

L’INEF començava amb Aida Domínguez (Central), Joana Carbó (ala dreta) i Aina Hernando (ala esquerra) a pista i les jugadores Anna Castells, Sonia Marturano i Anna Viure a la banqueta; mentre que l’equip de Marc Juárez ho feia amb Andrea Pitarch (central), Carolina Prats (ala dreta) i Vicky Valls (ala esquerra).

El partit iniciava amb molta potència per part dels dos equips i cap d’ells aconseguia guanyar el seu servei; després del primer canvi de camp l’INEF agafava la iniciativa al marcador (2 a 1). En el quart joc, Aida Domínguez, jugadora de referència del seu equip, va seguir utilitzant el servei llarg i això li va servir per fer pujar el 3r joc al marcador de l’INEF i en el nou canvi de camp el resultat era de 4 a 2.

El partit seguia la mateixa tendència, l’INEF seguia dominant i aprofitava que el BTC cometia més errors del que ens té acostumats per situar-se primer 6 a 3 i després 8 a 4.

Sonia Marturano entrava al camp per refrescar a una cansada Aina Hernando i aconseguia mantenir el nivell de l’equip; mentre que el BTC provava de canviar la posició de central en el resto per mirar de capgirar la dinàmica del partit (10 a 5).

El BTC tornava a guanyar un nou joc i seguia lluitant tot i tenir un resultat molt advers, però les jugadores d’INEF seguien igual d’inspirades i una altra vegada amb l’Aina a la pista aconseguien l’onzè joc i 3 punts que poden valdre una nova Lliga per les jugadores de Marc Atanes.

La jornada seguia amb el partit Farola i BTC 2, que acabava amb una còmode victòria (11 a 1) per l’equip format per Gemma Fibla (central), Anna Sugrañes (ala esquerra) i Paula Vicente (ala dreta) que d’aquesta manera sumaven 3 nous punts.

La jornada es va tancar amb un emocionant partit entre Vilafranca i Sant Iscle que es va decidir per les jugadores del Sant Iscle per 11 a 7 després d’anar igualades la major part del partit. Les instruccions des de la banqueta de Marta Obrador i el bon joc en la part final de la Patri, la Marta i la Daniela van ser determinants per emportar-se 3 punts que les mantenen a la quarta plaça.

Des del Club Esportiu INEF volem felicitar al col·lectiu arbitral i en especial al jove Icar Nin que ha mostrat molt bones aptituds i un comportament exemplar en tot moment. També volem tenir unes paraules d’agraïment per l’Ona Satorra Serra i l’Ona Cavaller Carpena i pels seus pares i mares, que han estat presents a les grades i que desitgem que sigui el primer de molts caps de setmana que gaudeixin del tamborí. I com no, per l’incancansable Thorsten Lux que gràcies a la seves fotografies ens ajuda a fer més gran el nostre petit esport.

La propera jornada es jugarà a Vacarisses el dia 10 de maig.

Font: Jordi Moncusí, INEF, per la Federació Catalana de Tamborí

Fotos: Thorsten Lux