Catalunya queda cinquena a la Copa del Món de Tamborí - Club Esportiu INEF Barcelona

25 Set

Catalunya queda cinquena a la Copa del Món de Tamborí

La secció de tamborí del Club Esportiu INEF ha tingut una nombrosa representació al Campionat del Món de Tamborí disputat a França.

S’esperava molt de la selecció catalana masculina de tamborí outdoor; després d’haver guanyat el grup C del Torneig Internacional de Le Penne Mirabeau.

L’equip estava format per jugadors amb experiència com Marc Satorra i  Ferran Badia que donaven seguretat al darrera;  Dani Faciaben, Marc Juárez i Jordi Moncusí responien a la polivalència a l’equip; mentre Victor Valverde i Javi Vázquez havien d’aportar la definició en els punts claus del partit.

A la localitat de Gignac; un petit municipi de la regió Languedoc-Rosselló francesa; i en un camp amb capacitat per a 2.000 persones, semblava que havia de ser l’escenari ideal per un debut històric. Històric ho va ser, per haver participat de manera oficial en aquesta primera competició oficial;  però, el resultat va ser inesperat.

El primer partit davant Espanya era trascendental pels catalans hi havia de servir de catapulta per aconseguir la desitjada tercera posició. Catalunya va començar molt bé,  adjudicant-se els 3 primers jocs amb facilitat però l’equip espanyol aprofitava els errors dels catalans per no despenjar-se del partit (4 a 2; 6 a 3; 7 a 5;  9 a 6). Catalunya manava en el marcador però cada cop anava de més a menys i es va encallar en el 10 a 6; moment en què els espanyols no van tirar la tovallola i de la mà d’un Miguel Lareu omnipresent van aconseguir retallar dos jocs seguits i mantenir-se a dos jocs.

Amb el 12 a 10 pels catalans Catalunya, hagués pogut canviar la classificació de la competició si hagués aconseguit qualsevol dels 3 punts de partit que va tenir amb un 15 a 45 al seu favor. No va ser possible, els constants errors feien augmentar el nerviosisme dels catalans i donàven ales als espanyols. Després va venir la igualada; i en l’últim joc, quan els de La Roja es van col·locar per primera vegada davant el marcador i van aconseguir el partit.

El cop va ser molt fort;  ningú s’imaginava perdre el primer partit davant Espanya i això va deixar molt tocat al conjunt català.

Després de dinar va tenir lloc el partit davant Itàlia i al vespre, sota la llum artificial del camp Guy Barral de Gignac i amb les grades plenes de gom a gom, el partit amb França. Catalunya només va aconseguir un joc i la diferència del marcador tant en un partit com en l’altre, era tant evident com els anys d’història en què existeix el tamborí en els dos països mediterranis.

El diumenge al matí va tenir lloc l’últim dels partits; davant un Brasil que havia guanyat a Espanya per 13 a 3,  Catalunya estava obligada a aconseguir una victòria per forçar un triple empat i mirar la diferència de jocs entre els equips. El partit va començar molt bé pels catalans que guanyaven 2 a 0, però després els brasilenys van fer un parcial de 5 jocs seguits i es van col•locar 2 a 5.  Catalunya va tornar a reaccionar i es va tornar a apropar al marcador oferint la seva millor versió, però Brasil no cometia errors i mantenia la seva distància. Un punt d’or amb el 7 a 4 va distanciar els de “la canarinha” que per moments estaven patint de valent; gràcies en part , al suport d’alguns francesos de la Catalunya Nord que s’havien apropat per animar a la selecció catalana. El partit va transcòrrer sense canviar el guió i es va acabar amb un 8 a 13 que demostrava que Brasil gaudeix d’un nivell per damunt dels catalans.

El campionat del món va ser per França, tant en categoria masculina (13 a 4), com en categoria femenina (13 a 8); que va guanyar a Itàlia (el seu rival etern) i que va fer esclatar d’alegria a la nombrosa afició local.

Durant el cap de setmana també es va realitzar l’Asamblea General Extraordinària de la Fédération Internationale de Balle au Tambourin, en què Jordi Moncusí ocuparà des d’ara i fins a finals del 2016, el càrrec de Vicepresident Vicari.

Darrera modificació el Dijous, 25 Octubre 2012 06:28