INEF-AVRFCB cau a la Final de Primera Catalana - Club Esportiu INEF Barcelona

INEF-AVRFCB cau a la Final de Primera Catalana

INEF-AVRFCB va caure derrotat a la Final de Primera Catalana davant el Rugby Sant Cugat B en partit disputat aquest diumenge a la Teixonera. L'equip del Vallés va presentar-se a la cita amb un equip reforçat de jugadores de Lliga Iberdrola que va marcar la diferència.

Una derrota per continuar creixent

La bona temporada de les Ósses en aquest projecte conjunt amb l'AVRFCB no va trobar el premi final d'aconseguir el títol de Primera Catalana en partit disputat aquest cap de setmana davant el Rugby Sant Cugat B. L'equip visitant va aprofitar la parada de la Lliga Iberdrola per jugar amb un equip reforçat de jugadores d'experiència per enfrontar-se a un INEF-AVRFCB on la majoria del seu planter disputava la seva primera final. L'equip del Vallés, segon classificat a la fase regular, ja havia vençut feia un mes a les verd-i-negres i va confirmar el canvi de tendència de les darreres setmanes emportant-se amb solidesa el partit. La decepció de la derrota no taca la gran temporada que les Ósses han protagonitzat a la Primera Catalana, construïnt un nucli de joves jugadores de futur que aviat viuran el seu moment.

L'emoció de disputar una final no va afectar els nervis dels dos equips que van sortir a buscar el rival. El Rugby Sant Cugat va mostrar la seva bona salut a la cantera tenint com a protagonistes a la Martina Benito i Júlia del Val que van trencar el gel ben aviat, al minut 7. Les santcugatenques van sortir millor al partit però INEF-AVRFCB va intentar reaccionar buscant igualar la final. La lluita de les nostres guerreres va tenir rèdits gràcies a la Marta Robledo, posant el 5 a 7 al 19' de joc que apretava l'electrònic. L'alegria va durar molt poc ja que pràcticament a la següent acció el Sant Cugat Ailén Oteros i novament el peu de la Júlia del Val posaven novament una distància de més d'un assaig.

El peu de Júlia del Val va esdevenir-se en el definitiu protagonista del partit gràcies a una nova patada que ampliava el marcador a la mitja hora de joc. S'escapava el partit per les Ósses que malgrat la bona proposta no van aconseguir retallar distàncies, anant a vestuaris amb el 7 a 17.

Les Ósses van agafar una bocanada d'aire fresc a l'inici del segon temps amb l'anotació de la Eire González, que posava les espases en alt amb més de mitja hora de joc per endavant. Fou un miratge ja que a partir de llavors el Sant Cugat va treure la seva bateria de jugadores de Lliga Iberdrola amb Meritxell Tur, Abril Camacho, Laia Azorin, Ani Iglesias... que no van fer cap concessió més. Ailén Oteros i el peu de Júlia del Val posaven el 12 a 24, un marge de seguretat que l'equip visitant va saber administrar a la resta del partit. Ja a les acaballes, el Rugby Sant Cugat B completava la seva obra amb un nou assaig que les proclamava campiones 12 a 29. Enhorabona!

Fitxa Tècnica

Alineacions