No va poder ser: INEF Barcelona subcampió de Lliga davant el RC Cornellà - Club Esportiu INEF Barcelona

12 Abr

No va poder ser: INEF Barcelona subcampió de Lliga davant el RC Cornellà

INEF Barcelona va caure amb el cap ben alt per la mínima a la Final de Tercera Catalana de rugby masculí que es disputada aquest cap de setmana al Pilar Pons davant el RC Cornellà. Els Óssos es proclamen subcampions de lliga després de completar una gran temporada.

INEF Barcelona es queda a les portes de l'ascens

Els Óssos van quedar-se a les portes del títol de lliga després de caure aquest dissabte al Pilar Pons de Cornellà per la mínima 31-27 en un partit ple d'alternatives a l'electrònic que va poder caure de qualsevol de les dues parts. El conjunt del Baix Llobregat, que jugava com a local, va complir els pronòstics després de finalitzar en primera posició també a la lliga regular.

A la primera part, INEF va sortir amb les idees clares d'aprofitar qualsevol oportunitat de sumar punts. Als 5' de joc, el peu de Carlos Piera posava el 0 a 3 pels verd-i-negres. La defensa de l'INEF frenava qualsevol intent del conjunt local i en atac, esgarrapava metre a metre esperant el moment. Al 18' una nova patada del Carlos Piera ampliava un xic més l'avantatge. Malauradament, aquesta va durar poc; a la següent acció de joc, els locals donaven la volta al marcador amb un assaig i transformació que tirava pel terra tota la feina feta. INEF va notar el cop i l'equip local va "olorar sang i 4 minuts després, els locals tornaven a golpejar amb un assaig i transformació que posava distàncies entre els dos equips 14-6. Lluny de venir-se abaix, INEF va continuar "picant pedra" i l'esforç va tenir recompensa doncs a 5' del final, va apretar el marcador posant el 14-13 abans d'arribar al descans. Quedaven només 40 minuts per decidir el títol i l'ascens, amb dos equips separats per només 1 punt.

A l'inici del segon temps, INEF va sortir molt intens sorprenent a l'equip local, aconseguint capgirar el marcador amb un assaig de Pablo Lacasta i la transformació de Carlos Piera (14-20). Els Óssos estaven fent un partidàs mirant als ulls del favorit. Malauradament l'equip local va trobar el seu moment i amb 2 assatjos pràcticament consecutius donaven un cop moral important (24-20). Arribats al minuts "de la veritat", amb tanta igualtat i una diferència tant petita, qualsevol acció passava a ser decissiva. Els Óssos van anotar a menys de 10 del final gràcies al Kirian i el peu del Carlos Piera (24-27). Restaven 8 minuts per a la glòria i calia defensar qualsevol metre que intentés avançar l'equip local. Malauradament, quan semblava que els Óssos podien emportar-se el "gat a l'aigua", una anotació del RC Cornellà va caure com una jarra d'aigua freda que els servia per emportar-se el triomf final.

Els Óssos ho van tenir a tocar, van lluitar-ho a camp contrari però malauradament no ho van aconseguir, caient amb tots els honors. La derrota no embruta l'excepcional temporada que han realitzat, on clarament han anat de menys a més, fins a plantar-se a la final. 5 anys després de tornar a competir, amb una parada obligada per la pandèmia, els Óssos s'han plantat a tota una final catalana. L'afició està orgullosa de l'equip!

Som-hi Óssos!

Fitxa Tècnica