Un bon segon temps no evita la derrota de l'INEF-L'Hospitalet davant Corteva Cocos Rugby - Club Esportiu INEF Barcelona

03 Mar

INEF L'Hospitalet va tancar amb una nova derrota la fase regular de la Lliga Iberdrola, en partit que va disputar aquest cap de setmana a la Feixa Llarga davant el Corteva Cocos Rugby corresponent a la 14ª jornada del campionat. Tot i una bona segona part, les Ósses no van poder despedir-se de la Lliga amb una alegria.

Corteva Cocos Rugby guanya malgrat una bona 2ª part de l'INEF L'Hospitalet

Les Ósses van disputar aquest cap de setmana el darrer partit de la fase regular davant el Corteva Cocos Rugby al camp de la Feixa Llarga. L'equip sevillà va emportar-se la victòria amb claredat que li serveix per classificar-se per primera vegada en la seva història pels playoffs a la seva segona temporada a la categoria. Malgrat la derrota, INEF L'Hospitalet va deixar un bon regust a la grada al jugar un bon segon temps davant el líder i pot encarar amb optimisme la promoció si juga amb aquest nivell.

Al primer temps, INEF L'Hospitalet semblava encara notar el cop rebut la jornada anterior on es va confirmar que jugaria la promoció i aviat, les Cocodriles es van fer amb el domini de la posessió. Al 10', després d'una touche a la zona de 22, es muntava un maul que servia per col·locar els primers 5 punts del migdia per les visitants. 5' més tard, les Ósses retallaven diferències gràcies a una excel·lent patada a pals d'Ani Iglesias. Una recuperació al mig camp, va permetre obtenir una bona posició de xut i malgrat el fort vent que feia al camp, l'oval anava dins significant el 3 a 5 al marcador.

Tots dos equips van entrar en un període de forces impresicions en fase ofensiva. Mentre les Ósses no sortien pràcticament del mig camp, les sevillanes tampoc generaven gaire perill. Finalment, al 28' després d'una llarga fase d'accions ofensives molt treballada, les Cocos ampliaven la diferència per posar-se 3 a 12 gràcies a un assaig per la zona central i l'encert d'una senzilla transformació.

Pràcticament a la següent posessió, al 34', les Cocos decantaven encara més la balança amb un nou assaig que significava el 3 a 17. Quan estavem arribant a les acaballes del primer temps, una touche a camp propi va generar la millor jugada del partit. Una combinació de banda a banda de tot l'equip va fer arribar la posessió a Alysha Stone en òptimes condicions i a partir d'aquí, la jugadora alemana va fer magia amb una de les seves carreres característiques. 60 metres de pur espectacle, novament, per posar el 8 a 17 al marcador, donant esperances per remuntar al segon temps.

Després del descans, INEF L'Hospitalet va sortir molt més entonat i potser, sense la tensió del resultat, vam poder veure grans fases ofensives de joc i bons moments de rugby. Al 55' les Cocos van entrar a la zona de 22 però INEF va aturar-les bé en defensa i 3' després, les Ósses ho van tenir a tocar però no va poder ser.

Mica en mica les visitants es van fer amb el domini territorial del joc jugant a camp contrari i amb una posessió molt llarga, finalment va arribar la sentència al 73' amb el 8 a 22 final, després d'un nou assaig per la zona central. Les Ósses van tenir una darrera oportunitat d'anotar abans de d'acabar el partit però no es va poder materialitzar.

El bon segon temps davant el Corteva Cocos Rugby, lider final de la Lliga Iberdrola, permet encarar amb optimisme el repte de la promoció. El grup ha demostrat contra grans rivals com el Sanse, el Majadahonda o el mateix Corteva Cocos que pot jugar de tu a tu davant qualsevol i ser competitives. Equip i afició aconseguiran fer possible la salvació. Som-hi Ósses!

Fitxa Tècnica

Alineacions

INEF L´Hospitalet

Jordina Marba, Berta Fernández, Montse Leuga, Bea González, Carla Moraleda, Gara Basilio, Fabiola Fortaleza, Kat Keller, Bruna Elías, Carla Rodríguez, Lidia Gómez, Alysha Stone, Lupe López, Raquel Bernardas i Ani Iglesias.

Tambe van jugar: María Cid, María Soriano, Alma Torras i Lidia Martínez.

Corteva Cocos Rugby

Noelia García, Margarita Rodríguez, María Sobrinos, Kasandra Sylla, Inma Blanco Gemma Sánchez, Jessica Arana, Krystal Murray, Julia Castro, Lola Gracia, Marta García, Cristina González, Sasha Hallet-Mahuika, Marina Cerezales i Cristina Cabas.

Tambe van jugar: Ana Martínez, Meredith De Luis, Marta Chacartegui, Cristina Casas, Elena Peces, Dolori Viega i Carmen López.

Àrbitre

José Luis Murillo

Anotacions

1r temps: 9', 0-5: assaig María Sobrinos. 16', 3-5: patada càstig Ani Iglesias. 28', 3-12: assaig Gemma Sánchez i transformació Lola Gracia. 34', 3-17: assaig de Krystal Murray. 39', 8-17: assaig d'Alysha Stone.

2 temps: 73', 8-22: assaig Krystal Murray.

Incidències

Partit disputat al camp de la Feixa Llarga davant d'uns 100 espectadors en un dia amb clima variable, sol intens o nuvols i ratxes de fort vent. Cap incidència per l'àrbitre.

LLIGA IBERDROLA

Foto: Ignasi González Vila