Dura derrota de l'INEF-L'Hospitalet davant el CR Majadahonda - Club Esportiu INEF Barcelona

15 Oct

Dura derrota de l'INEF-L'Hospitalet davant el CR Majadahonda

Dura derrota de l'INEF-L'Hospitalet aquest cap de setmana a Madrid a la 2ª jornada de la Lliga Iberdrola de rugby femení en partit davant el CR Majadahonda que suposava la reedició de les semifinals de la temporada passada.

Les Ósses tornen a donar la cara però és insuficient per sumar victòries

Les Ósses, després de la derrota soferta la setmana passada a casa davant el CR Cisneros, viatjaven a Madrid per enfrontar-se al CR Majadahonda, un dels màxims favorits al títol, en la reedició de les semifinals de l'any passat. Les Rhines, que venien d'una inesperada derrota la setmana anterior davant el Sanse Scrum, arribaven a l'enfrontament amb moltes ganes per venjar-se de la derrota de la temporada passada i sumar la primera victòria.

Les majariegas van sortir amb molta intensitat i ja al primer minut gràcies a una patada i la pressió, posaven la pilota a la 22 de les Ósses, que no van poder evitar el 5 a 0 inicial. L'inici trepidant de les locals, amb una pressió notable feia que les Ósses patissin en excés. Mica en mica, l'equip dirigit per Pablo Arévalo va poder treure la pilota controlada movent-la de costat a costat i en una jugada on van participar vàries jugadores, Bruna Elías feia una gran cursa que posava la igualada al marcador al 7'.

Es va obrir un període d'igualtat en el joc, amb alternatives entre els dos equips, amb posessió principalment per l'equip local però on les Ósses també intentaven crear joc per mitjà de la Carla o carreres de la Bless Orjí. Arribada la meïtat de la primera part, les Rhines van començar a apoderar-se de la pilota, arribant amb certa facilitat a la zona de 22 gràcies a les seves delanteres i amb una mica de paciència, amb passades de seguretat per no perdre posessió i aprofitant la seva major fortalesa a la melé, van anar caient alguns assatjos, sense que la defensa de l'INEF-L'Hospitalet trobés sol·lució al que estava passant. Una película, per cert, que ja haviem vist la temporada passada. Sense posessió i sense poder frenar l'ofensiva local vam arribar al descans amb un marcador de 40 a 5. No obstant el resultat, les Ósses mai van perdre la cara al partit i van tenir una certa millora als darrers minuts del primer temps i a tota la segona part.

Només començar el segon temps, una nova patada de les Ósses per aïllar el perill es convertia en una nova ocasió que les majariegas aprofitaven, posant un 45-5 que era un càstig massa sever per INEF-L'Hospitalet. Les variants tàctiques introduïdes en atac al descans es van notar i a partir d'aquí, amb tot pràcticament perdut, les Ósses van poder anar desplegant amb més solvència el seu joc ofensiu. Mica en mica van tenir més posessió, donant confiança a l'equip i al final INEF va obtenir el seu premi aconseguint un assaig de forma sorpressiva, amb una patada de Carla Rodríguez i una continuació d'Anna Barbanti que aprofitava Alysha Stone amb una de les seves carreres, sorprenent a l'equip local. La transformació d'Anna Barbanti era bona posant el 45-12 amb 20 minuts per davant.

Tot i el resultat, l'equip local no va baixar el ritme i va seguir jugant, buscant sumar més punts que al final de temporada poden ser importants per l'average. Al 27 de joc trobaven una nova escletxa per sumar un nou assaig, posant el 52 a 12. Ja a les acaballes del partit, Kat Keller combinava amb Carla Rodríguez que trencava la línea defensiva majariega demostrant la seva qualitat amb una conducció de 40 metres que posava el marcador definitiu de 52 a 17.

Tot i les 2 derrotes en 2 partits, l'equip ofereix detalls per mirar amb cert optimisme el futur inmediat. Queda clar que resta molta feina per endavant, són moltes peces noves i una nova idea de joc però això no és més que el principi, les Ósses mai han defallit en els 2 partits i n'estem convençuts que les coses sortiran tard o d'hora. Som-hi Ósses!

LLIGA IBERDROLA

Foto: Ignasi González Vila