Les 3 Ósses aconsegueixen un fantàstic 4rt lloc amb les Leonas7s a Japó - Club Esportiu INEF Barcelona

Les 3 Ósses aconsegueixen un fantàstic 4rt lloc amb les Leonas7s a Japó

La Selecció Femenina de Seven acaba la seva tercera Sèrie Mundial de l'any en un magnífic quart lloc, després de perdre la final per la medalla de bronze davant Austràlia 19-5.

Després d'un torneig immaculat, en què només van tenir una relliscada el primer dia davant Irlanda, no van poder superar França en la semifinal d'or i van tornar a haver de veure les cares contra les Aussies, líders de l'any que fins Kitakyushu no havien cedit un només partit en tota la temporada. Tot i haver-les superat en la fase de grups, les Lleones no van poder repetir la gesta en semifinals i van caure davant d'una gran Austrlia, però van demostrar una fèrria defensa i un creixement de l'equip exponencial des de la temporada passada, en què van estar lluitant per la permanència fins l'última sèrie. Gràcies a aquesta gran actuació les Lleones sumen 14 punts a la general i pugen un lloc, superant als EUA.

Àrbitre: Rose Labrèche

Alineació Austràlia: 1. PARRY, 3. HAYES, 6. PELITE, 10. Quirk, 5. TONEGATO, 9. SYKES, 22. CHERRY.

Suplents: 12. FRIEDRICHS, 4. DU TOIT, 8. STAPLES, 7. BROWN, 2. MEAKES

Alineació Espanya: 5. Marina BRAVO, 1. Maria LOSADA, 2. Uri BARRUTIETA, 11. Iera Echebarria, 4. Patricia GARCÍA, 3. Amaia Erbina, 8. Ingrid ALGAR

Suplents: 10. Maria Ahis (x4, min 12), 6. Eli MARTÍNEZ (x5, min 10), 7. Bàrbara PLA (c) (x2, min 8), 9, Maria CASAT (x8, min 12), 12 . Maria RIBERA (x5, min 10).

Marcador: Min 2 Assaig ALGAR 0-5 // Min 3 Assaig PELITE 5-5 // Min 11 Assaig transformat TONEGATO 12-5 // Min 14 Assaig transformat CHERRY 19-5.

En les semifinals d'or del torneig de Kitakyushu les Lleones van caure 21-0 enfront de les nostres veïnes del 7 del Gall, i malgrat haver tingut moments brillants amb llargues fases acumulant la possessió i la iniciativa amb la pilota, no van aconseguir sobrepassar la pressionant defensa francesa, que va fer els deures i no va deixar jugar còmodes a les espanyoles. D'aquesta manera França arribava per primera vegada la final d'or d'unes sèries mundials en la seva història.

Àrbitre: Adam JONES

Alineació França: 6.HORTA, 1. MAYANS, 3. Pelle, 7. OKEMBA, 5. Amédée, 9. LI PESQ, 8. GRASSINEAU

Suplents: 10. Drouin, 12 GUERIN, 11. Bertrans, 2. CIOFANI, 4. Konde

Alineació Espanya: 5. Marina BRAVO, 12. Maria RIBERA, 2. Uribarri BARRUTIETA, 4.Patricia GARCÍA, 3. Amaia Erbina, 7. Bàrbara PLA (c), 9. Maria CASADO

Suplents: 6. Eli MARTÍNEZ (x 12, min 12), 8. Ingrid ALGAR (x9, min 8), 1. Maria LOSADA (x2, min 12), 11. Iera Echebarria (x7, min 8), 10. Maria Ahis , (x3, min 11).

En els quarts de final les Lleones van tornar a emocionar-nos i a escriure una nova pàgina en els annals del rugbi espanyol classificant-se per segona vegada en unes Sèries Mundials per a la disputa de la SF d'or entre els 4 millors equips del món en guanyar a Anglaterra 7- 5. Les jugadores de seven no aconseguien un lloc en el Top 4 des del desembre de 2012 a Dubai, en el torneig inaugural d'aquest format de competició femenina en el qual van acabar amb un fantàstic tercer lloc.

Les Lleones van sortir a menjar-se el partit a Kitakyushu, però el 7 de la rosa no anava a posar-se'l gens fàcil i les espanyoles no van aconseguir la possessió de la pilota en tota la primera part, en què van donar un clínic defensiu tancant sistemàticament tots els buits a Anglaterra i només concedint una marca a la vora de la botzina a la primera part que ens posava 5 sota en el marcador. A la segona meitat les de Pedro de Matías van saber conservar la pilota i ser pacients, davant d'unes jugadores angleses que van començar a cometre cops de càstig fruit de la pressió. Després d'una fantàstica jugada col·lectiva Maria Ribera aconseguia anotar a dos minuts del final en l'ala i Patricia García transformava l'assaig, posant-se 7-5 per davant. Després d'un avançat anglès a la sacada de centre les Lleones només van haver de ser pacients i aguantar el resultat per veure per segona vegada en unes Sèries Mundials en la lluita al costat dels quatre millors equips del moment.

Àrbitre: Hollie DAVIDSON

Alineació Espanya: 12. Maria RIBERA, 3. Amaia Erbina, 5. Marina BRAVO, 9. Maria CASADO, 11. Iera Echebarria, 4. Patricia GARCÍA, 7. Barbara PLA (c)

Suplents: 6. Elisabeth MARTÍNEZ (x5, min 9), 8. Ingrid ALGAR (x9, min 13), 1. Maria LOSADA (x3, min 13), 2. Uri BARRUTIETA, 10. Maria Ahis.

Alineació Anglaterra: 7. FISHER, 9. MATTHEWS, 6. FLEMING, 1. ALLAN, 3. THOMPSON, 2. BROWN, 5. HUNT

Suplents: 12. WILSON HARDY, 10. FLEETWOOD, 4. WOOD, 8. SCOTT, 11. Breach

Marcador: Min 6 Assaig FLEMING 0-5 // Min 12 Assaig RIBERA i transfomació GARCÍA 7-5

Font: Federació Espanyola de Rugby