La secció de Rugby INEF femení - Club Esportiu INEF Barcelona

La secció de Rugby INEF femení

Actualment l’INEF compta amb algunes disciplines federades, entre elles el rugbi. La secció de rugbi està estretament lligada als estudis universitaris de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, doncs moltes de les noies que hi estudien comencen aquí amb el món del rugbi universitari, equip que es converteix en la cantera de l'equip federat. Això ha fet que algunes temporades la plantilla hagi comptat amb prop d'un 80% de les jugadores estudiants del centre.

Aquesta és una característica que ha creat una filosofia especial del club. Abans de ser jugadores de rugbi la majoria de les noies són esportistes

Això comporta uns valors, un mètode de treball i de sacrifici més elevat que altres equips. Qualsevol esportista, sigui de l'esport que sigui, entén a la perfecció l'esport, què implica l'entrenament, les ganes i la predisposició cap aquest. Per tant l'equip del INEF en aquest aspecte va un pas per endavant de molts altres clubs.

Tot i així els darrers anys el filial d’universitàries no s'ha mantingut tan actiu i és per això que s’han realitzat campanyes per a afegir noves incorporacions de tots els nivells i edats permetent així que noves jugadores inexpertes aprenguin de les que tenen una experiència esportiva més llarga.

L’INEF Barcelona no només lluita per a mantenirse dins l'elit del rugbi femení sinó que desenvolupa una gran tasca promocionant l’esport femení, tant a l’alça en els últims anys.

El Rugby femení, avui

Actualment la competició femenina federada es basa en la disputa de la Lliga Nacional de Divisió d'Honor (Lliga Iberdrola), que es disputa a doble volta des del 2017. Cal destacar la importància que ha adquirit la competició a nivell de seleccions a nivell estatal els darrers anys, amb la disputa de World Series, Copa del Món i Campionats d'Europa. diverses lligues regionals. Alhora, cal destacar el paper rellevant del Seven arrán dels Jocs Olímpics de Río 2016, on va començar a ser una modalitat olímpica. La Federació Espanyola de Rugby des de llavors ha implantat una nova Copa d'Espanya 7s entre els millors clubs, per tal de potenciar aquesta modalitat. A nivell de seleccions autonòmiques, també s'han incrementat els compromisos, destacant la Lliga Territorial.

Les competicions regionals i universitàries segueixen disputant-se però han perdut pes aquests darrers anys a l'existir un calendari tan complet de compromisos. Actualment el Club no les disputa.