enfrdees

La secció de Rugby INEF femení - Club Esportiu INEF Barcelona

La secció de Rugby INEF femení

Actualment l’INEF compta amb algunes disciplines federades, entre elles el rugbi. La secció de rugbi està estretament lligada als estudis universitaris de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport, doncs moltes de les noies que hi estudien comencen aquí amb el món del rugbi universitari, equip que es converteix en la cantera de l’equip federat. Això ha fet que prop d’un 80% de les jugadores del club siguin estudiants del centre.

Aquesta és una característica que ha creat una filosofia especial del club. Abans de ser jugadores de rugbi la majoria de les noies són esportistes.

Això comporta uns valors, un mètode de treball i de sacrifici més elevat que altres equips. Qualsevol esportista, sigui de l’esport que sigui, entén a la perfecció l’esport, què implica l’entrenament, les ganes i la predisposició cap aquest. Per tant l’equip del INEF en aquest aspecte va un pas per endavant de molts altres clubs.

Tot i així els darrers anys el filial d’universitàries no s’ha mantingut tan actiu i és per això que s’han realitzat campanyes per a afegir noves incorporacions de tots els nivells i edats permetent així que noves jugadores inexpertes aprenguin de les que tenen una experiència esportiva més llarga.

L’INEF Barcelona no només lluita per a mantenirse dins l’elit del rugbi femení sinó que desenvolupa una gran tasca promocionant l’esport femení, tant a l’alça en els últims anys.

El Rugby femení, avui

Actualment la competició femenina federada es basa en diverses lligues regionals. Les millors classificades de cada lliga accedeixen a la Lliga nacional de Divisió d’Honor Femenina.

A part de les lligues de clubs, també cal destacar la importància de les competicions universitàries i la de les seleccions. Per un costat la selecció universitària, per altra banda les seleccions autonòmiques -que disputen la lliga territorial-, i finalment, la selecció femenina espanyola i la selecció de seven.

A nivell nacional el rugbi femení és un esport en creixement que espera promocionar-se amb la representació de la selecció femenina de seven en els Jocs Olímpics de Río de Janeiro de 2016.