Victòria decissiva per INEF-L'Hospitalet davant el XV Sanse Scrum - Club Esportiu INEF Barcelona

21 febrer

Victòria decissiva per INEF-L'Hospitalet davant el XV Sanse Scrum

INEF-L'Hospitalet va aconseguir una important victòria per un ajustat 19 a 23 davant el XV Sanse Scrum en la visita diumenge al Polideportivo Municipal Dehesa Boyal, partit corresponent a la 10ª jornada de la Lliga Iberdrola de rugby femení.

La promoció en joc

El partit era de vital trascendència pels dos equips, ja que s'estaven jugant el playoff de descens de categoria. El XV Sanse Scrum, amb 11 punts, 2 per sobre nostre abans de començar el partit, era un rival directe que volia posar terra de per mig de cara a les últimes jornades de Lliga. Les noies d'Stacy Duvenage eren molt conscients del que es jugava: una victòria madrilenya obligava a guanyar quasi tot el que quedava en joc, esperant l'errada del rival. Les Osses arribaven a Madrid amb la moral alta després de la bona notícia d'aquesta setmana provinent del TAD, que obliga a jugar el partit del Cisneros (data encara per determinar), el que obre la possibilitat de lluitar per 5 punts que es donaven per perduts, a més de recuperar 1 punt de càstig per la sanció.

INEF va sortir a mossegar i als 5 minuts Raquel Garcia aconseguia el primer assaig del partit. A partir d'aquí, les madrilenyes van posar tota la carn a la graella, portant el pes del partit. Les Osses, molt ordenades, van defensar amb ungles i dents l'ofensiva madrilenya, que cometia alguns errors als últims metres fruit del bon treball de les de verd. En una d'aquestes, l'Eli Vispo es va lesionar, al 16 de joc i va tenir que ser substituida. Finalment, les de San Sebastián de los Reyes aconseguíen anotar 2 assaig seguits als últims 5 minuts de temps, gràcies a 2 accions similars. A més, l'ex-INEF Carlota Méliz anotava el primer dels xuts a pals, posant el 12 a 5 al finalitzar el primer temps. Tot i l'esforç i la bona defensa, l'equip s'anava amb el marcador en contra després dels primers 40 minuts de joc.

El segon temps va ser una altra història. Un INEF-L'Hospitalet implacable, plenament conscient del que hi havia en joc, va mostrar la millor cara de la temporada. Ofensivament l'equip va trencar les línies rivals, donant oxigen a l'equip per aconseguir els punts que necessitaven per remuntar el partit. Al 2 de joc, una patada de càstig boníssima de la Maria Casado retallava diferències. L'equip, per fi amb gran part de l'equip al complet després de moltes jornades, va seguir apretant. I en aquestes, la Mercè Vinyals, que està fent una gran temporada, aconseguia al 51 un assaig que posava a l'INEF per sobre al marcador. En poc més de 10 minuts INEF havia donat la volta al marcador mentres que el rival es veia totalment superat en totes les seves línies.

La màquina verda no es va aturar i la posessió seguia en mans nostres, amb bones accions de la María Losada, la María Casado, la Mercè Vinyals i el bon treball de la Jordina, l'Alex, la Laura, la Montse o la Pedrona... En general el treball de TOT l'equip va ser impressionant, amb un rival que es veia desarbolat i que va veure com rebia un nou assaig al 59 de la María Casado.

A partir d'aquí va tocar patir, amb un Sanse que va posar tota l'actitut del món, liderades per la Carlota Méliz molt concentrada per jugar davant les seves excompanyes i l'Anaïs Gabas. Precissament, l'Anaïs, que ja havia anotat al 40, repetia i retallava distàncies al 64. El xut a pals de la Carlota anava dins i posava de nou a les madrilenyes per davant al marcador. Era increíble i quasi injust que, després de l'exhibició de joc de les Osses, s'anèssin de buit a Barcelona, un altre cop per la mínima! Es repetia la història d'altres partits on el bon joc, l'actitut, no eren suficients i "els detalls" condemnaven a l'equip. Aquest cop, per sort, va ser diferent i la Beatriz González es convertia en l'heroïna del partit amb un assaig a falta de 5 del final. Els últims minuts van ser de patiment, amb un Sanse que va anar a per totes però que no va poder. Les Osses, per fi, s'enduien la glòria dels punts que molts cops s'han escapat aquesta temporada i ho van celebrar de valent. Sabien de l'importància del partit i van aconseguir l'objectiu. Amb aquesta victòria, superen al XV Sanse Scrum a la classificació, deixen enrrere el fantasma del descens i la promoció i encaren amb optimisme els últims 5 partits de la temporada, amb un partit més (i 5 punts més en joc) que les rivals.

El proper rival que ens visita serà el Cisneros, un rival que vindrà tocat després de caure derrotat amb el Pozuelo amb claretat i de conèixer que han perdut 5 punts a la classificació que ja donaven per guanyats després de la ressolució del TAD. Les Osses, després d'una temporada molt complicada per la manca d'efectius per lesions, depenen ara d'elles mateixes per aconseguir la permanència. Jugant com ho van aquest diumenge, l'objectiu no es pot escapar. Som-hi INEF!

Foto: Jaume Andreu

Darrera modificació el Dimecres, 21 Febrer 2018 02:16