L'INEF recupera la corona del rugby català - Club Esportiu INEF Barcelona

10 febrer

L'INEF recupera la corona del rugby català

L'INEF torna a ser el campió de Catalunya després de la derrota mínima per 22 a 21 davant el GEiEG en partit disputat aquest cap de setmana al Palau Sacosta.

El partit de tornada de la final de la Lliga Catalana de Rugby femení es presentava molt emocionant, amb una renta de tan sols 5 punts de les nostres després del marcador 17 a 12 al partit d'anada que va tenir lloc el passat novembre.

L'absència de les internacionals que es trobaven a Brasil amb les "leonas" i el diferent estat físic dels equips inmersos ja a la Divisió d'Honor marcaven moltes incògnites de com seria el partit de tornada. El mal temps, que va ser la causa de la suspensió al mes de Novembre, podia ser un altre dels factors a tenir en compte.

L'INEF va sorprendre ben aviat posant-se per davant al marcador al Palau gràcies a un cop de càstig al minut 3. Les grupistes però, van girar la truïta i les marques de Judith Vélez (29') i Júlia Pla (38') i les transformacions d'Àfrica Félez van posar la final de cara per les gironines.

El descans va marcar un punt d'inflexió: amb el marcador en contra i la final amb clar color vermell, va esperonar a les nostres reaccionant des del primer minut fent marca i transformació (14-10). Un cop de càstig per les gironines va tornar a posar terra per mig donant el títol a les locals. L'INEF però, ja havia fet un canvi d'actitut i en menys de 10 minuts va aconseguir xut a pals (17-13), marca (17-18) i un nou cop de càstig (17-21). El GEiEG, sobrepassat per les circunstàncies, veia com se li escapava el títol amb aquesta reacció ferotge de l'INEF. Tot i que ho va intentar, no va aconseguir més que una marca cap al final del partit (minut 70) per posar el definitiu 22 a 21 en el marcador.

L'INEF, gran dominador del rugby català als darrers anys, aconsegueix recuperar la corona sumant un nou títol de la Lliga Catalana de Rugby femení.

Final Lliga Catalana de Rugby femení - Tornada. GEiEG vs INEF Barcelona 2014-2015

Fotos: Ernesto Aradilla

Darrera modificació el Dilluns, 15 Gener 2018 18:44