INEF dóna primer: victòria 17 a 12 contra el GEiEG a l'anada de la Final - Club Esportiu INEF Barcelona

INEF dóna primer: victòria 17 a 12 contra el GEiEG a l'anada de la Final

L'INEF de Barcelona es va imposar per un ajustat 17 a 12 al GEiEG al partit d'anada pel títol de la Lliga Catalana de Rugby femení, disputat aquest diumenge al Camp de la Foixarda.

Les grupistes del GEiEG, actuals defensores del títol, s'havien imposat als últims enfrontaments a les Ósses i pretenen d'aquí quinze dies tornar a revalidar en partit que es jugarà a Girona.

Les Ósses, que venien de perdre els últims 3 partits amb les gironines (3 a 0 aquest any i els dos partits de l'any anterior), per fí aconsegueixen trencar la mala ratxa contra les grupistes, que han aconseguit tallar el domini de les nostres al rugby femení català els darrers anys.

5 punts és la renta que l'equip de l'INEF haurà de defensar. L'igualtat ha estat el denominador comú dels últims enfrontaments, per tant s'haurà de lluitar molt a Girona per intentar aconseguir el títol. En cas d'empat, el duel es decidiria en la pròrroga.

El Partit: igualtat fins al final

"Com s'esperava, intens i disputat ben bé fins a l'últim moment." És el tipus de partit en què hi ha un títol en joc, encara que sigui el primer. I el GEiEG va picar primer, en el minut 3 amb una marca de Júlia Plà després d'una recuperació. L'INEF va ajustar el resultat amb un xut a pals, primer (3-7), i el va capgirar, abans del descans, amb una marca (10-7). L'avantatge local encara va créixer més (15-7). Una segona marca grupista, d'Ana Ibáñez, seria l'últim moviment en el marcador de la Foixarda, insuficient per imposar-se a les nostres que van deixar el marcador final 17 a 12.

"Hem mantingut un bon ritme. La davantera juga bé arran de reagrupament amb fases de guanyar metres, però les tres quarts no han aconseguit enllaçar pilotes i l'única que ha arribat ha sigut la de la marca", deia l'entrenadora del GEiEG, que lamentava accions puntuals: "Les errades individuals no ens han permès capgirar el partit. Com a col·lectiu, molt bé en la davantera i en tres quarts no tant. No acabem de veure què passa amb la melé. La nostra és potent però haurem de mirar de coordinar-la més." I hi afegia: "Hem començat molt disciplinades, sense faltes ni cops de càstig, però a mesura que ha anat avançant el partit, n'hem comès alguna més."

Font: L'Esportiu de Catalunya

Anada Final Lliga Catalana INEF Barcelona vs GEiEG 2014