L'INEF contra GEIEG: anada de la final de la Lliga Catalana de Rugbi - Club Esportiu INEF Barcelona

L'INEF contra GEIEG: anada de la final de la Lliga Catalana de Rugbi

La Foixarda, a Barcelona, acull diumenge al matí (10.30 h) l'anada de la final de la Lliga Catalana de Rugby femení, en la qual el GEiEG vol revalidar el seu únic títol en deu anys, assolit també contra l'INEF.

Les gironines no havien guanyat mai abans al dominador del rugbi femení català, les ósses. I fa un any ho van fer en la lliga i en els dos partits de la final. Uns antecedents als quals van sumar el 3-0 de l'últim partit de la Lliga.

L'entrenadora del GEiEG, Coral Vila, ha fet unes declaracions fent referència a aquest últim duel. “Va ser un partit amb molta defensa, molta pressió. No vam poder fer gairebé res a partir dels tres quarts. Va ser una lluita constant guanyant territori, ara cap a un costat i ara cap a l'altre. Les melés guanyaven unes i altres, va ser un partit molt disputat i amb l'equilibri de forces molt igualat”. I n'afegia els motius: “Penso que vam pagar el fet que no ens haguéssim trobat partits difícils fins ara. L'endemà va ser el primer dia que la gent deia que estava baldada, que havia sigut intens, i amb els contactes que hi ha i hi hauria d'haver normalment.” “Jo vaig fer tots els canvis: m'interessava que la gent tingués minuts, i no vol dir que això fes que el nivell baixés, però sí que es nota si entres en una posició diferent. Vaig posar Àfrica de 10 per haver perdut Marta Cabané, que està jugant a Irlanda”, afegia l'entrenadora, abans de donar valor a la seva defensa: “També vam deixar l'INEF a zero en el marcador, que és una altra cosa que deuria fer temps que no passava.” I sobre el duel a Barcelona, afirma: “Espero un partit intens i amb moltes fases.”

L'espoli oval

Coral Vila diu que no volen fer un plantejament conservador demà passat en l'anada. Un duel marcat per un mal conegut, també la temporada passada, durant la lliga estatal en la divisió d'honor femenina: “Anem a totes, però perdem dues jugadores concentrades. Hi havia l'Eli Martínez i ara han trucat Àfrica Félez. L'INEF també perd jugadores, en tenia quatre de convocades. I en perdem per a aquest primer partit, segur, i per a la tornada, no se sap per què, ara les concentren i diumenge o dilluns ja se'n queden només dotze per anar a Dubai.” Vila ja veu a venir que els problemes de l'any passat es puguin tornar a repetir: “Crec que no tindrem l'Eli cap dels dos partits. A més, han repescat l'Àfrica. No sé, hem tornat a fer una carta per queixar-nos de la falta de planificació que tenen.” I ho argumenta, resignada: “La federació catalana va fer el calendari tenint en compte el calendari de l'espanyola, i ara apareix això. Ells van a la seva.”

Font: L'Esportiu