3 osses de l'INEF a la llista del XV de la Selecció Espanyola per al Mundial de París - Club Esportiu INEF Barcelona

23 Jul

La selecció espanyola XV femenina afronta l'últim tram de la preparació a la propera Copa del Món de Rugbi Femení, que es disputarà entre París i Marcoussis l'1 al 17 d'agost, amb l'última concentració a Madrid amb la llista definitiva de 26 jugadores que representaran Espanya, en el seu retorn a un Mundial vuit anys després de la seva última participació en la màxima competició del rugbi XV femení.

El XV de les Lleones es concentrarà a Madrid des del proper 17 de juliol per concretar els últims serrells de la preparació mundialista, després de la passada concentració a Valladolid, on la selecció femenina va disputar dos partits internacionals enfront de França (3-37) i Irlanda (20-36). Bons test per preparar un difícil grup en què ha quedat enquadrat el seleccionat espanyol, al costat de Anglaterra, subcampiones del món, Canadà i Samoa.

Foto: Espanya vs Irlanda. Domingo Torres

El cos tècnic de la selecció femenina, compost per la seleccionadora nacional, Inés Etxegibel, i l'entrenador Ricardo Martinena han confeccionat la llista definitiva de 26 jugadores, en què han conjuntat veterania i joventut amb les jugadores que porten participat amb la selecció espanyola de rugbi a 7, nova modalitat olímpica, en les últimes temporades.

Set de les convocades ja saben el que és disputar un Mundial: la capitana Ana María Aigneren, Rocío García i Aroa González, amb més de 50 caps amb el XV de les Lleones, Elena Roca, Maria del Carme Sequedo, Bàrbara Pla i Berta García . El gruix de l'equip estarà format per gran part de les jugadores que han estat disputant la competició de rugbi sevens, que tornen als seus llocs en el rugbi XV. Al costat de Pla i Berta Garcia, estaran la capitana del seven espanyol Marina Bravo; les jugadores del GEiEG: Anna Arnau, Àfrica Felez, Marta Cabané, Elisabet Martínez; Ana Vanesa Rial (CRAT Corunya); Patricia Gracía, Irene Schiavon i Iera Etxebarría, l'Olímpic de Pozuelo RC; Ángela del Pan, que aquest any ha jugat a Alemanya; Maria Casado (CR Majadahonda) i Lourdes Alameda (XV Sanse Scrum).

Al costat d'elles, hi haurà les davanteres Elena Redondo, Isabel Rico, Diana Gasso, Elsa Porto, Tania Ortega. Cal destacar el retorn de Maria Ribera i Paula Medir, que aquesta temporada han tornat a jugar després de diversos mesos recuperant-se de les seves lesions.

Espanya torna a un Mundial vuit anys després

La Women 's Rugby World Cup França 2014 suposarà el retorn de les Lleones a un Mundial vuit anys després, després WRWC Canadà 2006, on les Lleones van acabar en novena posició. Serà la cinquena participació mundialista d'Espanya en un Mundial femení de les set edicions del la màxima competició ovalada.

A França 2014, Espanya s'enfrontarà a Anglaterra, campiona del Món en 1994 i subcampiona el 2002, 2006 i 2010; Canadà, sisena en el passat Mundial; i Samoa, a les quals les espanyoles ja van vèncer el 2006 i que juntes van arribar a aquest Mundial en la fase de classificació celebrada l'abril de 2013 a Madrid.

FRANÇA WRWC 2014

Centro Nacional de Rugby, Marcoussis (França)
- 1 d'agost. CANADA - ESPANYA
- 5 d agost. ANGLATERRA, ESPANYA