Un CRAT imparable guanya a l'INEF-L'Hospitalet 38 a 0 - Club Esportiu INEF Barcelona

04 febrer

Un CRAT imparable guanya a l'INEF-L'Hospitalet 38 a 0

INEF-L'Hospitalet va caure de forma clara aquest dissabte a l'Elviña de La Corunya davant el CRAT Residencia Rialta en partit corresponent a la 11ª jornada de la Lliga Iberdrola de rugby femení.

La Lliga de l'INEF L'Hospitalet comença la pròxima jornada

El conjunt dirigit per Pablo Arévalo i Gerard Godoy va caure derrotat a l'Elviña a la reedició de la final de la Lliga Iberdrola de la temporada en un partit on tots dos equips arribaven en una situació totalment diferent a la temporada passada, fora de playoffs a falta de només 3 jornades per acabar. INEF L'Hospitalet, després de la bombona d'oxígen de vèncer al que era fins la jornada anterior líder Sanse Scrum RC, arribava a La Corunya amb voluntat de continuar la seva progressió en el joc d'aquesta segona volta però sabent de la dificultat del camp que visitava. El CRAT Residencia Rialta va mostrar-se superior i no va donar opció a la sorpresa. Toca passar pàgina i mirar cap el futur; mal ens pesi, la Lliga de l'INEF L'Hospitalet comença la propera setmana amb 3 partits vitals per sortir de la promoció però amb un equip que ha demostrat en moltes ocasions ser capaç de tot.

El CRAT va sortir marcant el ritme del partit i ben aviat, a la primera posessió, es muntava una melé a la zona de 22 que era aprofitada per posar els 5 primers punts de la tarda.

Les Ósses van intentar donar resposta, amb un joc de mà a camp propi, amb passades curtes i segures que xocava amb la defensa del CRAT, que es mostrava inexpugnable no deixant forats. Al 13', després d'una touche, es muntava un maul on les gallegues feien valer la seva força empenyent 30 metres per aconseguir una nova anotació, amb el premi de la transformació (12-0).

Mentre INEF continuava fent valer el seu joc més tècnic i tàctic, de mà, les gallegues feien valer el seu poderós físic per aturar qualsevol intent de les Ósses i fer mal en situacions d'atac concretes. Al 21', a escassos 10 metres de la zona d'anotació, el CRAT donava l'òval a la jugadora maorí Kate Matau que entrava a la zona d'anotació de forma imparable per posar el 17 a 0. La força de Kate va ser tot un malsón per la defensa visitant. La transformació, a més, va anar dins (19-0).

Un aspecte a destacar de l'INEF L'Hospitalet aquesta temporada és la tranquilitat, la paciència i la confiança en esperar el moment per fer mal en atac. Al 25' van tenir potser la gran oportunitat d'anotació del partit, quedant-se a 1 metre d'anotar. L'equip va moure la posessió de banda a banda però sempre va trobar-se el mur físic de la defensa gallega representat per Kate Matau. La jugadora maorí va rebre una expulsió temporal però les Ósses no va poder aprofitar aquesta petita avantatge. Les Ósses ho van seguir intentant durant forces minuts però les gallegues van barrar sempre el pas, treient-se la pressió fins que vam arribar al descans.

L'esforç físic va passar factura a tots dos equips al segon temps

Al descans, Bruna Elías, amb una conmoció, va ser substituïda al descans per Montse Leuga. L'esforç físic del primer temps va passar factura a moltes jugadores i la segona part es va caracteritzar per les interrupcions per lesions i substitucions, que van fer que no hi hagués un ritme continuat de joc.

Només arrancar el segon temps, als 30", el CRAT sorprenia a la defensa de l'INEF recuperant la sacada inicial per posar el 26 a 0 amb un nou assaig i transformació que pràcticament sentenciava el partit.

La forta pressió de les gallegues aturava tot intent de les Ósses per sortir de camp propi, que intentava estrenar-se al marcador. Durant els primers minuts es van succeïr un carrussel d'aturades i canvis per problemes físics, el que feia que tampoc facilitava la continuïtat en el joc. Al 53' una melé a escassos 5 metres de la zona d'anotació servia al CRAT per posar el 31 a 0. Fins al 70' les Ósses no van aconseguir expolsar-se la pressió de les gallegues i sortir de camp propi fins arribar a les proximitats de la zona de 22, sense crear gaire perill.

Ja a les acaballes del partit, amb el temps sobradament complert, les gallegues posaven el 38 a 0 definitiu que afortunadament donava per finalitzat el partit. La batalla física va ser tremenda, amb nombroses Ósses que van acabar tocades com la Bruna, Jordina, Ani Iglesias, Bea González, Bless, Alma, Kat o Alysha però que esperem estiguin a punt per la gran final davant Olímpico Pozuelo.

Tot continua igual a la part de sota de la classificació, on els 3 equips (Salvador, INEF i Olímpico) van caure als seus respectius partits. A la part alta de la classificació, les Cocodrilas de Sevilla van consolidar el liderat que van obtenir la setmana passada.

El proper rival serà el C.R. Olímpico de Pozuelo el diumenge 16 a les 13:30h a la Feixa Llarga. La lluita per la plaça de promoció està en joc a falta de només 3 jornades per finalitzar la Lliga Iberdrola i serà una gran final per l'equip. L'equip buscarà la victòria i necessita el suport de l'afició. T'ho perdràs?

Som-hi Ósses!

Fitxa Tècnica

INEF–L´HOSPITALET: María Sorianor, Jodina Marba, Miriam Alsasua, Gara Basilio, Beatriz González, Bless Orji, Alma Torras, Kathleen Keller, Bruna Elias, Carla Rodriguez, Lidia Gomez, Alysha Stone, Fabiola Forteza, Lidia Gómez i Ani Iglesias.
També van jugar: Montse Leuga i Raquel Bernadas.

CRAT RESIDENCIA RIALTA: Victoria Meki, Claudia Arranz, Kate Matau, Belén Martin, Maria Vega, Paula Medín, Judith Hernandez, Mónica Castelo, Alejandra Fernández, Ana Iglesias, Turena Lorie, Elsa Porto, Mariana Romero, Jessica Martin i Joana Murray.
També van jugar: Micaela Martinez, Sara Gutierrez, Alicia San Martin, Paula Burillo i Maitane Bujan.

Àrbitre: Luís Santos

Incidències: Partit disputat a l'Elviña. Gespa amb bon estat però aparentment una mica alta i toba. Dia solejat amb alguns núvols.

LLIGA IBERDROLA

Foto: Diego Dolan