INEF-L'Hospitalet cau amb l'Olímpico i queda fora del playoff - Club Esportiu INEF Barcelona

28 Gen

INEF-L'Hospitalet cau amb l'Olímpico i queda fora del playoff

INEF-L'Hospitalet va patir una severa derrota al camp de l'actual campió de Lliga, Olímpico de Pozuelo RC, en partit corresponent a la 11ª jornada de la Lliga Iberdrola de rugby femení que es va disputar aquest cap de setmana i es complica molt les seves opcions d'accedir al playoff.

Una 2ª volta de Lliga duríssima per les Ósses

El partit era importantíssim per tots dos conjunts ja que, la victòria per les Ósses permetia seguir l'estela dels equips capdavanters mentre que per les olímpiques, la victòria suposava ficar-se a la "pomada" i les permetia sortir de la plaça de promoció. Les Ósses, que van disputar el liderat de la Lliga Iberdrola al finalitzar la 1ª volta, estan patint un calendari terrible en aquesta segona volta, amb quatre sortides seguides, que ha fet que l'equip sorti de les places de playoff. L'inici del "calvari" va començar abans del nadal, rebent a casa uns rivals com el CRAT o les Cocodriles de Sevilla amb potents reforços; la suma de lesionades que es van acumulant, el calendari de sortides fora i la "fuga" de les internacionals, ha fet la resta. En aquesta situació, amb 18 jugadores comptades, es va presentar l'equip de María Ribera al Valle de las Cañas de Madrid, on va tenir que donar un cop de mà de nou a la gespa a l'equip, que veu com s'està esfumant la possibilitat d'entrar al playoff i es complica molt la seva situació a la Lliga Iberdrola.

A l'inici de la 1ª part, les olímpiques van portar el pes del partit i després d'una jugada de molta lluita, posaven l'òval a la línea de marca per posar els primers punts a l'electrònic. Només havien passat 7 minuts de joc i les Ósses ja es veien amb el marcador en contra. La cosa no va quedar aquí ja que només 5 minuts després, la línea defensiva es veia sorpresa i rebia una anotació després d'una carrera d'Eva Aguirre.

L'equip va reaccionar, sabent de la importància del partit, començant a trepitjar camp rival, mica en mica, lluitant molt. L'oportunitat va arribar, després de molta feina, en una jugada on María Ribera va intuir un forat a la línea rival per posar els primers punts per INEF-L'Hospitalet. Quedaven molts minuts per endavant i les opcions seguien intactes.

Els minuts de la 1ª part es consumien i el conjunt de María Ribera semblava que podia aconseguir retallar encara més distàncies. L'equip "rondava" un nou assaig, ho intentava, però sempre la línea olímpica sempre barrava el pas. L'equip local, finalment va poder treure's la pressió de sobre i va construir una jugada abans de finalitzar la 1ª part posant el 17 a 5 al marcador. Una combinació de les olímpiques, després de molta lluita, portava la posessió a la banda esquerre sorprenent a les "inefes". Després de "tenir a tocar" la igualada, veien com les locals s'escapaven de nou.

Aquest assaig va ser molt difícil de digerir per l'equip ja que només començar el segon temps, un greu error de concentració suposava una nova anotació. Xut cap endavant de les locals a la banda i carrera de Marta García que sorprèn a la línea d'INEF-L'Hospitalet. El 24-5 suposava ja una distància molt complicada d'escorçar.

Després d'un reguitzell de canvis de les locals, les Ósses van intentar retallar distàncies, però les locals mantenien a ratlla a les visitants. Els canvis d'INEF-L'Hospitalet van "sentar" molt malament a l'equip, que ho va notar molt. La línea defensiva va perdre pes i força i les olímpiques ho van aprofitar. En 15 minuts van ampliar el marcador fins aconseguir un marcador abultat (51-5) que no va reflexar el que va ser el partit, però si més no, complica molt l'existència de les Ósses a la Lliga Iberdrola, que veuen com ara sí, estan fora de playoff, en 5ª posició, tenen a les Cocodrilas igualadas i l'Olímpico Pozuelo, amb 26 punts. El calendari, amb sortides al camp del CR Majadahonda (nou líder), el CRAT (última jornada) i la final a casa amb el Sanse Scrum, ens fa pensar que inesperadament, patirem molt per bé (lluita pel playoff) o per malament (lluita per la plaça de promoció).

LLIGA IBERDROLA

Foto: Noah Alirangues per Toque Fem