Jornada rodona per INEF-L'Hospitalet a la Lliga Iberdrola - Club Esportiu INEF Barcelona

24 Des

Jornada rodona per INEF-L'Hospitalet a la Lliga Iberdrola

INEF-L'Hospitalet va recuperar el camí de la victòria aquest cap de setmana a Madrid després d'aconseguir una important victòria al camp del XV Hortaleza RC per 13 a 27 en partit corresponent a la 9ª jornada de la Lliga Iberdrola de rugby femení. Jornada rodona per les Ósses que van veure com el CR Cisneros, el CR Majadahonda i el Sanse Scrum perdien els seus partits.

Les Ósses recuperen l'autoestima amb un important triomf a Madrid

L'equip dirigit per María Ribera arribava al moment més complicat de la temporada (4 jornades seguides fora de casa) amb molts dubtes després de les 3 derrotes a casa a les últimes jornades. La classificació al playoff, que semblava ben encaminada, s'havia posat molt cara i el "tourmalet" de sortides fora de casa feia posava encara més difícil el camí a les 4 places que donen accés. Les Ósses però, van reaccionar, i sense fer un partit espectacular, no van cometre errors en defensa i van mostrar-se efectives en atac.

Als primers 7 minuts del partit, les Dragones van sortir manant al joc, mostrant-se més incissives, movent la posessió d'una banda a l'altra. Quan van trobar oportunitat, en una posició centrada, van xutar a pals per sumar els 3 primers punts. INEF-L'Hospitalet no va trigar en reaccionar i a la següent posessió, Alysha Stone aconseguia un assaig després d'una gran carrera. L'Alysha, amb 6 anotacions, és la tercera jugadora amb més marques a la Lliga Iberdrola. L'Axelle, posava el xut a pals dins que suposava el 3 a 7.

INEF va persistir, no es va conformar amb l'avantatge mínima i va continuar apretant a les madrilenyes. Mica en mica es va fent amb el pes del partit i s'estava fent mereixedor d'augmentar la diferència. Cap al 24, María Ribera feia valer la seva força per portar l'òval a la línea local per posar el 3 a 12. La María, que tornava als terrenys de joc, amb jugar un gran partit i va ajudar a les seves companyes a la línea fent valer la seva força i experiència al camp.

Les Ósses van seguir portant el pes del partit, sense definir als últims metres, la seva bona pressió feia que les Dragones no passessin pràcticament de la línea de mig camp. Fruit d'aquesta pressió, les Dragones van cometre un greu error i el regal va ser aprofitat per INEF. per augmentar la diferència. Quan ja s'havia complert el temps, les Dragones no van llançar la pilota fora, van allunyar-la i això va ser aprofitat per María Casado, que va trobar una escletxa a la defensa de les madrilenyes xutant la pilota a banda, trobant a la Raquel García que aconseguia el 3 a 17 abans del descans. La Raquel, després de vàries temporades amb l'equip, ens deixarà aquest Nadal per anar-se a viure a l'extranger. Gràcies per tant, Raquel!

Al segon temps, un ràpid moviment de posessió de les Ósses de banda a banda feia que la pilota arribés de nou a la Raquel que aconseguia arribar a la línea de marca. El 3 a 22 al 4' de joc semblava sentenciar el partit, o almenys el deixava molt encarrilat.

Els minuts passaven i el partit semblava força controlat fins que va arribar una acció que va canviar el partit. Alysha Stone tenia que deixar el terreny de joc durant 10 minuts per sanció de l'àrbitre i això va ser aprofitat per les Dragones que amb tot pràcticament perdut, van anar a buscar almenys el bonus defensiu. Ràpidament van anotar 2 assatjos que posaven el 13 a 22, l'afició local s'ho va començar a creure, però la renúncia al xut a pals feia que no estiguessin a tir d'una marca.

Quedaven poc més de 10 minuts però les Ósses, físicament van acabar més senceres i no van donar opció a un equip local que ja ho havia donat tot. L'internacional María Losada, després d'una jugada de molta força posava la sentència que servia per donar tranquilitat (13 a 27) i 5 punts més al sarró. La jornada al final esdevenia rodona per l'equip al veure com el líder CR Cisneros, el segon classificat CR Majadahonda i el tercer Sanse Scrum (ara cinquè), perdien els seus respectius partits, el que apretava encara més les posicions capdavanteres de la Lliga Iberdrola.

L'equip tanca l'any amb sensacions positives i ara gaudirà d'un merescut descans de nadal fins a mitjans de gener on tornarà a viatjar a Madrid per enfrontar-se al líder, el CR Cisneros.

LLIGA IBERDROLA

Foto: Noah Alirangues per Toque Fem