INEF-L'Hospitalet s'allunya del liderat al perdre 9-24 davant un gran CRAT - Club Esportiu INEF Barcelona

03 Des

INEF-L'Hospitalet s'allunya del liderat al perdre 9-24 davant un gran CRAT

El CRAT A Corunya va fer saltar la sorpresa a la Feixa Llarga al derrotar merescudament aquest cap de setmana a un desconegut INEF-L'Hospitalet per 9 a 24 en el partit corresponent a la 7ª jornada de la Lliga Iberdrola de rugby femení.

Final agredolç de la 1ª volta de la Lliga Iberdrola

Les noies dirigides per María Ribera van deixar escapar la possibilitat d'aconseguir el liderat a l'acabar la 1ª volta al caure derrotades per 9 a 24 davant un CRAT que va donar una molt bona imatge. A la prèvia ja vam avisar de que la seva situació classificatòria no reflectia el perill d'aquest equip i ho va demostrar. Venia de guanyar 2 dels 3 darrers partits i mai havia perdut la cara a cap dels partits de Lliga perdent per mínimes diferències.

A l'inici del partit les Ósses es van veure sorpreses per l'agressivitat visitant, que va sortir a no especular a per totes. Durant uns quants minuts, la posessió va ser majoritàriament visitant, amb unes Ósses que no havien entrat al partit. Tot i això, la defensa va aconseguir aturar a les visitants i en una de les primeres situacions prop de la zona de marca, al 13 de joc, INEF L'Hospitalet aprofitava per posar-se per davant gràcies a l'Axelle Ramon, que xutava entre pals una patada de càstig que suposava el 3 a 0 a favor de les Ósses. La resposta de les gallegues no va trigar gaire i a la següent jugada, al minut 17, després de lluitar molt, aconseguien el primer assaig del partit. La patada anava a dins i les visitants es posaven 3 a 7 per davant. La replica de l'INEF-L'Hospitalet no es va fer esperar i després d'un parell de touche prop de la zona de marca, portaven la posessió a la part centrada on aconseguien fer una nova patada de càstig per reduir distàncies. Quedava molt temps per davant però el CRAT ja havia demostrat que seria un rival molt complicat a batre, amb una línea defensiva molt difícil de superar.

Al darrer quart d'hora, el partit va entrar en una fase de constants aturades, Montse Leuga va tenir que deixar el terreny de joc per lesió i en el seu lloc va entrar l'Eli Vispo que retornava a un terreny de joc. INEF va tenir algún apropament perillós però va ser el CRAT qui va estar a punt d'anar-se al descans amb una renta més gran. Primer, van fallar una patada de càstig i posteriorment, gràcies a la seva fortalesa a la melé van posar pràcticament la pilota a la línea però les Ósses van ser capaces d'aturar-les. Al descans tocava canviar el xip, semblava que l'equip s'havia salvat per la campana. El partit donava la sensació que s'anava a decidir per una marge petit de punts i el fet de no haver aconseguit punts en dues ocasions claríssimes per part del CRAT, donava oxigen a les Ósses.

El CRAT s'esperava la reacció local al segon temps i va sortir molt fort. Després d'una posessió llarga, va portar la pilota a la banda contrària aconseguint trencar la barrera defensiva local per posar el 6 a 12. El xut a pals anava a dins també deixant el 6 a 14. Era el 7' de la 2ª part i la diferència era ja de més d'una anotació, així que tocava reaccionar ja: INEF a la següent posessió va intentar reduir distàncies però es va tenir que conformar novament amb un nou cop de càstig per mitjà de l'Axelle Ramon, una jugadora que està demostrant la seva valua aquesta temporada.

Amb un assaig de diferència (9 a 14) i 27 minuts de joc encara per davant, feia pensar que INEF-L'Hospitalet posaria la "cinquena marxa" i trobaria el camí per doblegar a les gallegues. Però no va ser així, les visitants no van baixar el seu nivell mentre les Ósses, desconegudes, no van reaccionar i no van ser capaces de posar en grans dificultats al CRAT. Amb el pas dels minuts, la impotència local es va fer palesa i van veure com el CRAT anava decididament a pel partit, aconseguint augmentar la distància 9 a 19. El CRAT es va fer el gran dominador de la posessió al segon temps mentre les Ósses es veien amb sèries dificultats de trencar l'estructura defensiva del CRAT. Les gallegues encara van tenir temps d'incrementar una mica més el marcador posant el 9 a 24 final. L'equip als darrers minuts va entrar en un espiral de canvis que ja no va canviar el signe del partit, sumant la seva segona derrota consecutiva a casa que l'allunya del liderat a la primera volta, obtingut pel CR Cisneros.

El balanç d'aquesta primera volta és positiu, amb un equip rearmat que ha aconseguit victòries davant importants rivals i en plaça de playoff, amb una base de l'equip de la Lliga Catalana que reforçarà la plantilla a les properes setmanes però que deixa l'incògnita de quina versió veurem a la 2ª volta i si serà capaç de mantenir el nivell, doncs ha perdut un nou partit a casa i no ha aconseguit fins ara guanyar clarament cap dels seus partits.

LLIGA IBERDROLA

Foto: Noah Alirangues per Toque Fem