No hi ha qui les pari: INEF-L'Hospitalet, líder de la Lliga Iberdrola - Club Esportiu INEF Barcelona

23 Oct

No hi ha qui les pari: INEF-L'Hospitalet, líder de la Lliga Iberdrola

INEF-L'Hospitalet s'ha situat líder en solitari després de la disputa de la 4ª jornada de la Lliga Iberdrola de rugby femení al guanyar aquest cap de setmana a l'actual campió de la competició, el CR Olímpico de Pozuelo, per un ajustat 27 a 26 final i perdre el Sanse Scrum RC i el Majadahonda els seus corresponents partits.

Les Ósses són líders de la Lliga Iberdrola

Qui ho anava a dir fa 12 mesos? Les Ósses s'han col·locat líders de la Lliga Iberdrola de rugby femení després de sumar 4 victòries consecutives i ser l'únic equip invicte de la competició. Un lideratge amb molt de mèrit, després de vèncer al que era el fins ara líder i màxim candidat al títol, el CR Cisneros, i l'actual campió de Lliga, l'Olímpico Pozuelo. Les Ósses s'han fet fortes a casa, a la Feixa Llarga, i han sapigut plantar batalla a dos dels màxims candidats al títol. L'Staff Tècnic format per gent de la casa ha transmès el seu esperit guanyador, de batalla, les jugadores s'ho han cregut i la recuperació de peces com Alysha Stone o Anna Ramón, els xuts a pals de l'Axelle Ramón i els nous fitxatges han fet que ara mateix, l'equip sigui el líder de la competició.

Després de la prova de foc la setmana passada davant el CR Cisneros, s'esperava un altre partit de màxima intensitat amb un plus afegit: les rivals ja estan avisades del potencial de les Ósses aquesta temporada. I aquest va quedar demostrat només començar el partit: INEF-L'Hospitalet va sortir a mossegar superant a les madrilenyes amb una intensitat que va servir per a que ben aviat al minut 7 es posessin 5 a 0 per davant gràcies a la Beatriz González, en una jugada molt lluitada. Les Olímpiques necessitaven la victòria imperiosament si no volien començar a despenjar-se de les posicions capdavanteres i van pujar un grau la seva intensitat, mica en mica van anar guanyant metres, picant pedra, mentre que les Ósses es defensaven amb la seva garra habitual. 10 minuts després, però, les de Pozuelo de Alarcón posaven la igualada a l'electrònic, demostrant que el partit seria força complicat. La reacció de les Ósses no es va fer esperar i 5 minuts després, en una jugada d'equip molt ràpida, la pilota arribava a la banda rival on Lídia Gómez sorprenia a tothom per posar el 10 a 5. Les madrilenyes de nou es veien per darrere al marcador i van agafar la iniciativa del joc, portant la pilota als darrers metres de marca: només 4 minuts després anotaven de nou per posar el partit igualat. El xut a pals anava a dins i per primer cop, les olímpiques es posaven per davant. L'any passat l'equip potser li hagués costat reaccionar davant un rival d'aquesta entitat però aquesta temporada les Ósses han canviat la mentalitat, han tornat a ser les que eren, no es van "amilanar" i la seva reacció va ser implacable, fulgurant, portant de nou la pilota a la línea contrària en escasos 3 minuts gràcies a la Carla Rodríguez (15 a 12). El partit estava sent un espectacle, demostrant que podia caure per qualsevol cantó: tots dos conjunts estaven disposats a tot per la victòria i lluitarien fins el final. I així va ser, el Pozuelo abans d'arribar al descans aconseguia un assaig de càstig per anar-se al vestuari 15 a 19.

Al segon temps totes dues entrenadores van fer una sèrie d'ajustos i "l'alegria ofensiva" es va acabar. El partit va esdevenir molt físic, ple d'aturades i en aquest contexte, aquest any, INEF-L'Hospitalet es sap moure molt bé. Mercè Viñals, que va caure lesionada, al minut 5, va tenir que abandonar el terreny de joc i sembla que estarà fora dels terrenys de joc per algunes jornades. La tensió anava creixent amb el pas dels minuts, amb dos equips que es dedicaven a anular-se l'un a l'altre. INEF-L'Hospitalet, però, va saber trobar l'escletxa i al minut 20, Axelle Ramón superava la línia madrilenya per posar el 20 a 19. El seu xut a pals, a més, anava dins, posant el 22 a 19 amb 20 minuts de joc per davant. A partir d'aquí, les Ósses van buscar trencar el joc rival, buscar la touche, parant el joc però les Olímpiques van saber sobreposar-se i 10 minuts després, tornaven a aconseguir una nova marca, amb xut inclòs, per posar el 22 a 26. Quedaven només 9 minuts, el partit estava molt emocionant i és cert que podia caure per qualsevol equip, però aquest sí semblava el cop definitiu. Les Ósses, però, estan fetes d'una altra pasta i fan possible el que sembla impossible. María Losada a 3 del final trencava la línia de les Olímpiques amb una potència descomunal per donar la victòria i el liderat a les Ósses.

La victòria davant l'actual campió ja era una nova injecció de moral però després va venir la sorpresa final amb les derrotes inesperades del Majadahonda el mateix dissabte i el Sanse Scrum el diumenge, que serveixen per donar el liderat totalment merescut a INEF-L'Hospitalet després de 4 jornades. Enhorabona equip!

El proper partit és també a casa, aquest diumenge 28 a les 12h. davant el CR Majadahonda, un rival que fins aquesta setmana estava invicte i que de ben segur, posarà les coses molt difícils.

LLIGA IBERDROLA

Fotos: Ernesto Aradilla, Jose Carrera i rna phtgrphy