INEF-L'Hospitalet venç el decissiu partit enfront al Getxo Artea RT - Club Esportiu INEF Barcelona

INEF-L'Hospitalet venç el decissiu partit enfront al Getxo Artea RT

INEF-L'Hospitalet va aconseguir una important victòria aquest cap de setmana davant el Getxo Artea RT per 22 a 17 en el partit corresponent a la 13ª jornada de la Lliga Iberdrola de rugby femení.

La lluita amb el XV Sanse Scrum per evitar la promoció continua

INEF-L'Hospitalet va guanyar amb dificultats aquest cap de setmana al Getxo Artea en un partit que era imprescindible guanyar per tal de continuar amb la lluita per evitar la promoció de descens de categoria, posició que actualment ocupa el XV Sanse Scrum.

Al primer temps les Ósses van sortir amb una intensitat molt alta, intentant guanyar el partit des del primer moment. Després de les pluges viscudes a Catalunya aquest cap de setmana, el camp estava molt enfangat el que feia molt complicat combinar ofensivament jugades. En una de les primeres aproximacions a la línea de fons, al voltant del 12', Montse Leuga sobrepassava la línea vasca per posar el 5 a 0 al marcador. Poc va durar l'alegria, doncs pràcticament a la jugada següent, les del Getxo retornaven l'igualada al marcador al 16' de joc. Tot i la facilitat amb la que havien respòs les visitants, INEF-L'Hospitalet va seguir fent feina i en una jugada de molta empenta i força de tot l'equip, arribava l'òval a Maria Losada que posava a les Ósses un altre cop per damunt 10 a 5 al 25'. El partit estava tenint vàries interrupcions per la duresa de l'estat del terreny de joc i l'esforç físic però això no va evitar que INEF, no contents amb estar per davant, continués intentant posar terra de per mig per tal de guanyar l'important partit. En una bona combinació, Raquel Garcia corria a 30 metres de la marca fent una cursa excepcional que posava a les Ósses amb gran avantatge de cara al segon temps. El xut a més de la María Casado anava dins, per tant el marcador quedava 17 a 5 al finalitzar la primera part però amb la sensació que tot estava per decidir.

Al segon temps, INEF-L-Hospitalet va aconseguir rapidament ampliar una mica més el marcador. Si el primer assaig de la Raquel Garcia va ser boníssim, una cursa des del mig del camp de la Raquel va ser l'acció del partit. Al 3' de la 2ª, INEF aconsegueix recuperar la possessió al mig del camp i sorprèn amb dues passades ràpides a la línea vasca que veu com la Raquel agafa l'òval fins arribar a la línea de fons. Semblava que el 22 a 5 esdevenia ja definitiu per les aspiracions del Getxo, que no oblidem, es jugaven les seves darreres opcions per evitar el descens definitiu.

A partir d'aquí, l'orgull del Getxo va apareixer. Quan tot semblava fosc, aconseguien retallar distàncies al 6' de la 2ª. Amb tot ja perdut, liderades per la ex-INEF Barbara Pla "Barbie", les vasques va iniciar una ofensiva plena de força, on només la dificultat del camp enfangat va impossibilitar l'heroicitat. Perquè sí, les del Getxo van estar apunt de donar un ensurt dels grossos a les de verd. Potser les forces es van acabar, potser va existir un excés de relaxació...però el que cal reconèixer és el mèrit vasc de lluitar fins al final tot i tenir-ho tot pràcticament perdut. A l'equip visitant només li servia la victòria si volia arribar amb opcions a l'última jornada en partit que les enfrontava amb el XV Sanse Scrum a casa. L'equip d'Stacy Duvenage mantenia la línea ferma i es defenia amb ungles i dents evitant l'ofensiva del Getxo que va estar aprop en nombroses ocasions d'anotar. Quan ho va fer, ja era massa tard, el partit arribava a la fi i al darrer segon aconseguien posar el 22 a 17 definitiu. Ja no va quedar temps per més, INEF aconseguia una victòria imprescindible per la lluita per la promoció mentre es confirmava el descens definitiu del Getxo. Segur que les vasques jugant així tornaran aviat a la categoria.

Amb aquesta victòria, INEF es posa per davant del XV Sanse Scrum a la classificació, amb 19 punts, 4 per sobre de les madrilenyes a falta de la darrera jornada. Les de San Sebastián de los Reyes han retallat distàncies a la classificació gràcies a la consecució de 3 punts per bonus a les 2 últimes jornades, el que fa que arribin amb sèries opcions de salvació a la darrera jornada en partit que l'enfrontarà al Getxo, ja descendit. Pel que a l'INEF, necessita una victòria o l'obtenció de punts de bonus en els dos partits que li queden fora, davant el XV Hortaleza o el partit pendent amb el CR Cisneros. Tot per decidir.

LLIGA IBERDROLA

Galeria: INEF-L'Hospitalet vs Getxo Artea RT, J13 Lliga Iberdrola rugby femení 2017-201

Fotos: Ignasi González Vila

Darrera modificació el Dilluns, 26 Març 2018 22:04