El TAD dóna la raó a INEF-L'Hospitalet en el seu contenciós amb la FER - Club Esportiu INEF Barcelona

14 febrer

El TAD dóna la raó a INEF-L'Hospitalet en el seu contenciós amb la FER

El TAD, el Tribunal Administratiu de l’Esport (TAD), del Consejo Superior de Deportes, ha fallat a favor de l'INEF-L'Hospitalet en el seu contenciós amb la Federació Espanyola de Rugby, que va imposar una sanció al nostre Club per incompareixença davant el CR Cisneros a la Lliga Iberdrola.

Sanció injusta de la FER a INEF-L'Hospitalet

Els antecedents

L'equip tenia que visitar al CR Cisneros el passat 19 de novembre en partit corresponent a la Lliga Iberdrola però després de vàries convocatòries de la Selecció Espanyola de XV i Seven i les Autonòmiques, va veure com la seva plantilla quedava reduida en 10 efectius per lesions, algunes greus.

Amb un calendari que altera totalment la competició i que no respecta els descansos dels esportistes, el Club va escriure durant la setmana a la FER informant que el partit en aquestes condicions no es podia jugar per no posar en risc físic les jugadores, ja que no disposava d'un mínim de jugadores degut a les lesiones causades pels compromisos de les seleccions.

La falta de dates i la poca voluntat per buscar-ne una alternativa van fer que el partit se'ns donés per perdut abans inclús de disputar-lo, a més d'una duríssima sanció econòmica de més de 3000€, amb uns arguments on es reflexava la voluntat nostra de no jugar el partit i el perjudici que haviem causat al CR Cisneros. Entre d'altres arguments, s'esgrimia que el Club tenia que contar amb 40 jugadores disponibles, fet que no s'ajusta a la realitat del propi reglament de la FER ja que la realitat diu que cal tenir 23 fitxes professionals i un equip B de cara a l'any que ve, amb jugadores que s'aniran incorporant aquest any però no sent obligatori per aquesta temporada i menys en les dates que es tenia que disputar el partit.

La resolució

Després de lluites als despatxos, on ens volien donar per perdut un partit abans de jugar-lo, el TAD, del Consejo Superior de Deportes, ens ha donat la raó davant una decisió precipitada i equivocada per part de la Federación Española de Rugby, fent una sesgada interpretació del propi reglament de competició.

S'ha entès que els motius de la incompareixença són aliens al Club, ja que les lesions esportives van esdevenir pels compromisos de les Seleccions. El Club en cap moment va actuar de mala fe, vers el contrari, va informar de la situació amb el temps i forma adequats i se'l va sancionar esgrimint uns arguments en quan al número de jugadores totalment sesgats, per tal de justificar la sanció. Si el Club no contés amb el mínim de fitxes, no podria disputar la competició.

Per tant, la sanció queda sense efecte, ni hem perdut 7 a 0 amb Cisneros, ni se'ns resta punts a la classificació i per tant els 5 punts tornen a estar en joc. La classificació proximament reflexerà aquest canvi. A més, la sanció econòmica desapareix.

Els dos equips tindrán que buscar una nova data per disputar el partit. De moment, tindrem l'oportunitat de lluitar dins del terreny de joc el que ens volien treure des de darrere d'una taula, les osses vendran la seva pell de forma molt cara com sempre han fet.

FORÇA INEF L’HOSPITALET!

Us adjuntem l'acord del TAD en el contenciós de l'INEF-L'Hospitalet amb la FER.

Darrera modificació el Dimecres, 14 Febrer 2018 02:04